Olen toisen kauden kaupunginvaltuutettu Jenni Aikio. Tällä valtuustokaudella toimin Kouvolan kaupunginhallituksen ja Kymenlaakson maakuntavaltuuston jäsenenä. Lisäksi olen Kymenlaakson Vihreiden Naisten puheenjohtaja.

Olen syntynyt Vantaalla ja muuttanut Kouvolaan ensimmäisen kerran vuonna 2008. Muutaman Helsingissä vietetyn vuoden jälkeen perheemme asettui viisi vuotta sitten takaisin Kouvolaan. Kesällä minusta tuli kuusaalainen.

Politiikassa pyrin edistämään yhdenvertaisuutta, hyvinvointia ja kestävää taloudenpitoa. Minulle vihreys tarkoittaa ympäristön huomioimista kaikessa päätöksenteossa, köyhyyden torjuntaa, sekä päätösten tekemistä parhaan mahdollisen tiedon perusteella. Lähtökohtaisesti on järkevämpää ennaltaehkäistä kuin korjata jälkikäteen.

Omalla esimerkilläni haluan näyttää, että päätöksenteossa voi olla mukana kaikissa elämänvaiheissa. Tänä syksynä perheemme opettelee uutta arkea, sillä puolisoni on töiden puolesta arkipäivät toisella paikkakunnalla. Arki on eräänlainen palapeli, jonka pyrin saada toimimaan mahdollisimman hyvin.

Politiikkaa tehdään yhdessä ja kuulen mielelläni kuntalaisten ajatuksia päätöksentekoon liittyen. Minut tavoittaa näppärästi somen kautta ja meiliä voi laittaa osoitteeseen jenni.aikio@vihreat.fi.