Heipä hei! Täällä Sari Hyytiäinen, Kouvolan vihreä valtuutettu nyt toista kautta.

Olen juuriltani eteläkarjalainen – sekä isän että äidin puolelta – mutta muuttanut Kouvolaan jo opiskeluaikoina vuonna 1990.

Minulla on takana liki kolmen vuosikymmen työura äidinkielen ja kirjallisuuden sekä S2:n opettajana. Nyt olen virkavapaalla Kouvolan Yhteislyseon lehtorin virasta ja aloittanut elokuun alusta Äidinkielen opettajain liitto ry:n toiminnanjohtajana. Pendelöinti Kouvolasta Helsinkiin sujuu varsin jouhevasti. Vapaa-ajalla rentoudun perheen, hyvien kirjojen ja liikunnan parissa.

Politiikassa minulle erityisen tärkeitä asioita ovat niin ikään koulutus ja kasvatus sekä lukutaitotyön mahdollistaminen. Olen kansallisen lukutaitostrategian projektiryhmän jäsen ja Kotuksen suomen kielen lautakunnan varapuheenjohtaja. Koulutus ja erityisesti hyvä, monipuolinen lukutaito luovat pohjan kaikelle osaamiselle ja ihmisten elämän laadulle.

Meillä on globaalisti kiire ilmastonmuutoksen torjunnassa ja luonnon monimuotoisuuden puolustamisessa. Suomen ja myös Kouvolan tulee – ja kannattaa – panostaa näihin asioihin. Se on myös talouden ja työllisyyden kannalta erittäin järkevää.

Minulle voi lähettää ideoita ja toivomuksia os. sari.hyytiainen@kouvola.fi tai lähestyä somen kautta.

Värikästä syksyä! 💚

Sari Hyytiäinen