Moi, mä oon Eeki. Papereissa lukee Karolina Eklund-Vuorela, mutta sano Eeki vaan, paljon kätevämpää niin.

Muutin Kouvolaan Helsingistä vuonna 2009 työn ja rakkauden perässä. Vuotta aikaisemmin joku pitkätukka sanoi mulle Rytmikatin alakerrassa moi. En muista mitä vastasin, mutta kun elokuussa -09 valmistuin Metropolia ammattikorkeakoulusta teatteri-ilmaisun ohjaajaksi ja mulle tarjottiin täältä oman alan töitä, pakkasin kirjat, levyt ja korkkarit laatikoihin ja muutin sen pitkätukan luokse Kouvolan keskustaan. Siellä olen siitä lähtien pysynyt, koska siellä on ollut hyvä.

Vuoden 2011 eduskuntavaalien alla poliittinen ilmapiiri Suomessa alkoi mennä sellaiseksi, että mulle tuli vahva olo, että tarttis tehdä jotain. Liityin Kouvolan Vihreisiin ja aloin tutustua Kouvolan paikallispolitiikkaan. Nyt on takana kolmet kuntavaalit ja useampi vuosi paikallisyhdistyksen hallituksessa. Tällä kertaa äänimäärä riitti varavaltuutetun paikkaan. Toimin varsinaisena jäsenenä kasvatus- ja opetuslautakunnassa ja olen tarkastuslautakunnan varajäsen.

Politiikassa mulle erityisen tärkeitä asioita ovat koulutus, kulttuuri, kestävä kehitys, nuoret ja tasa-arvo. Tätä palloa ja maata pitäis osata hoitaa niin, että tästä jää vielä perässä tulevillekin. Kouvolaa pitäis osata hoitaa niin, ettei nuorten tarttis muuttaa täältä pois.

Työskentelen teatterinjohtajana Kuusankosken Teatterissa ja se on hiton raskasta, mutta vielä hitomman ihanaa. Olen tosi onnellinen työssäni, vaikka korona-aika onkin tehnyt siitä ennenkokemattoman stressaavaa. Vapaa-ajallani (millä?) luen ja liikun, vietän aikaa sen pitkätukan kanssa ja katson RuPauls Drag Racea. Oon harvoin vakavissani, mut aina tosissani. Ilo edellä. Eiks niin.