Moikka! Olen Taina Talvala, kolmas varavaltuutettu ja tarkastuslautakunnan jäsen. Olen mukana sitoutumattomana, en ole puolueen jäsen.

Koulutukseltani olen kansainvälisen markkinoinnin tradenomi (BBA) ja työskentelen Monikulttuurikeskus Saagassa hankekoordinaattorina sekä yhdistyksen osa-aikaisena toiminnanjohtajana. Kansainvälisyys, vieraat kielet ja kulttuurit ovat aina kiinnostaneet minua. Monikulttuurisuus ei ole uhka, se on mahdollisuus – myös Kouvolalle. Tulevaisuudessa tarvitsemme työvoimaa entistä enemmän myös Suomen rajojen ulkopuolelta. Me kouvolalaiset ratkaisemme sen, haluavatko muualta muuttaneet myös jäädä tänne. Hyvät väestösuhteet, yhdenvertaisuus ja avoimin mielin erilaisuuteen suhtautuminen ovat asioita, joihin pyrin vaikuttamaan sekä työssäni että vapaa-ajalla.

Asun Korialla Pioneeripuiston laidalla pienessä omakotitalossa. Lapsuuskotini on Sippolassa, peltojen ja metsien ympäröimänä. Luonto on ollut aina tärkeä osa elämääni ja olen huolissani luonnon ja ilmaston tulevaisuudesta. Taloni kuitenkin lämpenee maakaasulla ja vanha auto kulkee bensalla, koska ei ole rahaa ympäristöystävällisempiin vaihtoehtoihin. Mielestäni ekoteot voivat olla myös pieniä. Kirpputorit, roskien lajittelu, palashampoo, linnunpöntöt ja lahoavat kannot – siinä esimerkkejä omistani.

Olen 49-vuotias neljän aikuisen lapsen äiti ja yhden pienen tytön mummi. Heidän takiaan olen mukana politiikassa. Haluan tehdä parhaani, että hekin voisivat tulevaisuudessa nähdä Kouvolan kuin Tuure Kilpeläinen: ”Nämä kadut kaupungin, betoniset puutarhat, kävelen mun tytön kanssa, nään mun nuoruusmaisemat… mä voisin kuulua tänne.” Haluan rakentaa kestävää ja kodikasta Kouvolaa.